In de Rapporten module van Climatools vind je een overzicht van je geregistreerde installaties en koudemiddelen in een bepaalde tijdsperiode. En met 1 druk op de knop download je een volledig PDF document van je administratie.
In de module Rapporten vind je een overzicht van je koudemiddelen en installaties. Door te filteren tussen twee specifieke data, krijg je alle werkzaamheden binnen die tijdsperiode te zien. Met 1 druk op de knop download je je overzicht in PDF-vorm. In dit document vind je onder andere:
Een van de dingen die Climatools onderscheid van de rest is het feit dat we de administratieve rompslomp die komt kijken bij het behalen van een certificering van je overnemen. Zo heb je alle tijd om je te focussen op de voorbereiding op je audit en zorgen wij voor de rest.
Ja, dat kan in de module Rapporten. Hier selecteer en download je gemakkelijk een PDF-versie van jouw installatie administratie over een bepaalde periode.
In de module Gereedschappen en Apparatuur vind je een uitgebreid overzicht van al je gereedschappen en hun huidige status. Staat er een groen vinkje achter? Dan is je gereedschap in goede staat. Een oranje icoon geeft aan dat het binnenkort tijd is voor een onderhouds- of kalibratie beurt. Een rood icoon betekent dat je gereedschap zo snel mogelijk gekalibreerd moet worden en tot die tijd niet gebruikt mag worden.
Jazeker. In de Installatie module van de software kun je nu naast koelinstallaties ook gasverbrandingsinstallaties, overige installaties en installatie-groepen aanmaken, dus ook een gasketel. De checklijsten in de software zijn ook voor gasinstallaties afgestemd op de laatste wet- en regelgevingen omtrent de Gasketelwet. Zo weet je zeker dat je installaties in orde zijn.
Dat kan. In de Installatie module van de software kun je nu ook twee installaties onder een groep registreren. Zo kun je een hybride installatie aanmaken door een koelinstallatie en gasinstallatie onder dezelfde groep op te slaan.
De checklijsten in de Climatools software zijn geïntegreerd om werkzaamheden nauwkeurig en kwalitatief uit te voeren en documenteren. De checklijsten voldoen aan de laatste regelgevingen binnen de Gasketelwet en de beoordelingsrichtlijnen omtrent het gebruik van f-gassen. Zo loop je stap voor stap je installaties door en weet je zeker dat alles in orde is.
CRM staat voor Customer Relationship Management. Binnen het CRM-systeem van Climatools beheer je eenvoudig je klanten en de daarbij behorende gegevens. Zo heb je altijd een inzicht in je bedrijfsrelaties, je klanten en alle installaties en logboeken die daaraan gekoppeld zijn.
Om een bedrijfscertificering te behalen voor de Gasketelwet moet je als ZZP’er of bedrijf een certificeringstraject doorlopen. Deze bestaat uit een theorie-examen en een audit op locatie met een gecertificeerde instelling. Je kunt je BRL 6000-25 nu ook samen met Climatools halen in de vorm van individuele begeleiding voor bedrijfsspecifieke vragen.
Kijk eerst of automatisch werkbonnen genereren aan staat voor het onderhoudscontract.
Wanneer je een onderhoudscontract instelt om automatisch werkbonnen te genereren, kijkt Climatools naar de “Laatste onderhoudsdatum” en de “Onderhoudscyclus” en maakt een nieuwe werkbon aan op de datum van de eerstvolgende geplande onderhoudsdatum.
Mocht een installatie geen laatste onderhoudsdatum bevatten dan gebruikt Climatools de datum van de start van de onderhoudscontract om het eerstvolgende onderhoudsmoment te plannen. Mocht een installatie geen onderhoudscyclus hebben dan moet je eerst een onderhoudscyclus aangeven voordat de onderhoudscontract automatisch werkbonnen kan aanmaken.
In het klantenportaal geef je je klanten toegang tot een beperkte versie van jouw Climatools omgeving. Ze zien daar enkel hun eigen installaties en kunnen daar de bijbehorende logboeken en werkbonnen downloaden. Hierdoor hoef je geen papieren logboek meer achter te laten bij de installatie.
Om de klant uit te nodigen voor het klantenportaal zet je de knop “Klanttoegang” in het relatieoverzicht aan.
Een bedrijf kan geen toegang krijgen tot het klantenportaal. Wél kun je een individuele contactrelatie koppelen aan het bedrijf en deze relatie via de klanttoegang knop uitnodigen voor het klantenportaal.
Ja, het is mogelijk om meerdere contactrelaties binnen een bedrijf uit te nodigen voor klanttoegang.
In de gebruikersmodule vind je rechtsboven een groene knop met “uitnodigen”. Nadat je hierop geklikt hebt, kun je het email adres van de nieuwe gebruiker invoeren en aangeven in welke gebruikersgroep de gebruiker hoort.
Krijg je de melding dat het maximale aantal gebruikers bereikt is? Dan kun je ons eenvoudig een verzoek om meer gebruikerslicenties toe te voegen sturen via de support knop. Geef in het verzoek duidelijk aan hoeveel extra gebruikers je wilt toevoegen.
Als je het maximale aantal gebruikers bereikt hebt, kun je ons eenvoudig een verzoek sturen om meer gebruikers toe te voegen via de support-knop. Geef in het verzoek duidelijk aan hoeveel extra gebruikers je wilt toevoegen.